حــمــیــد نریــمــانـی

حــمــیــد نریــمــانـی

متن سخنرانی چهارشنبه 22 خرداد ماه

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۳ ب.ظ

متن سخنرانی ایراد شده در سومین نشست انتخاباتی چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی هادی شهر

زمان: چهارشنبه 22 خرداد ماه 1392

مکان: مسجد امام حسین (ع) هادی شهر

به نام خداوند جان و خرد                             کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای                            خداوند روزی ده رهنمای

خداوند کیهان و گردون سپهر                       فروزنده ی ماه و ناهید و مهر

و سلامی چو بوی خوش آشنایی به شما مردمان دیده ی روشنایی

تهنیت عرض میکنم اعیاد خجسته ی شعبانیه رو، میلاد جلوه های مقاومت و ایثار، ادب و تواضع، بندگی و خاکساری؛ حسین ابن علی (ع)، ابالفضل العباس و سجاد زین العابدین

موضوع جلسه اقتضا میکنه سنخم رو با کلامی از حضرت امیر آغاز کنم: ولیکن أحب الأمور إلیک أوسطها فالحق، و أعمها فی العدل و أجمعها لرضی الرعیه

و خشنودترین چیزها در نزد تو، در حق میانه روی، در عدل گسترده ترین و در جلب رضایت مردم بیشترین آنها باشد.

این جمله ای که حضرت در نامه ی خودشون به مالک اشتر به عنوان یک کارگزار اجتماعی فرمودند، نشان دهنده ی این امر است که ما در رفتارهای اجتماعی خودمون باید از افراط و تفریط خودداری کنیم و در عدالت نفع عموم رو در نظر بگیریم و رضایت عامه ی مردم رو پیش چشم قرار بدیم.

این دستور به ما می آموزاند که ما از تعصبات قومی و قبیله ای خودداری کنیم، از تعصبات حزبی، از تعصبات جناحی فرا بریم و به ارزش های انسانی و مشترک خودمون برسیم. در این برهه ی زمانی که ما با امر خجسته ی تجمیع سه منطقه ی میربازار، کله بست و کیخامحله مواجهیم باید به وحدت مناطق سه گانه دست بزنیم و با نگاه وحدت گرایانه به این سه منطقه حرکت بکنیم. اگر ما با نگاه وحدت گرایانه و واحدی به مناطق نگاه نکنیم مانند این است که ما به یک قسمتی از اعضای بدن خودمون رسیدگی بکنیم و قسمتی دیگر رو از رسیدگی باز بداریم، این روند اگر ادامه پیدا بکند در نهایت به معلولیت یا به ضعف و زوال یک عضو می انجامه؛ لذا ما باید به همه ی قسمت های شهر به یک چشم و با یک نگاه نظر بکنیم. در این راستا ما باید از نگاه غرض ورزانه به امور خودداری بکنیم.

حضرت در ادامه ی این نامه می فرمایند به مالک اشتر که: و لا تکونن علیهم سبعا ضارعا تغتنم اکلهم فإنهم صنفان إما أخ لک فالدین إما نظیر لک فالخلق.

و برای مردم مثل حیوان درنده ای نباش که خوردنشون رو غنیمت بدونی، چون این مردم دو دسته اند، یا برادر دینی تواند، یا در خلقت با تو برابرند. یعنی اگر ما در عرصه ی رفتارهای اجتماعی بخواهیم فعالیت بکنیم و شهرمون رو به سمت توسعه و تعالی حرکت بدیم باید تمامی تفاوت ها رو نادیده بگیریم به دلیل یک شباهت، و اون شباهت در خلقت هست. باید به مقام انسانی یکدیگر سر تعظیم فرود بیاوریم و یکدیگر رو ارج بنهیم. البته ما در این برهه شباهت های خیلی زیادتری داریم: هم دینیم، هم وطنیم، هم شهری هستیم. این شباهت ها به ما کمک می کند تا سایر تفاوت ها رو نادیده بگیریم و به عنوان یک جامعه به سمت تعالی حرکت بکنیم.

علاقه مندم که بتوانیم این فرهنگ وحدت رو در خودمون ایجاد کنیم و از غرض ورزی ها و تعصبات کورکورانه خودداری کنیم.

بنده به عنوان یکی از کاندیداهای چهارمین دوره ی شورای اسلامی در نظر دارم برای مشارکت دادن مردم در عرصه ی مدیریت، برای اینکه مردم در عرصه ی مدیریتی خودشون رو سهیم بدونن و در تمامی تصمیمات اعلام نظر بکنند محدوده ی شهری رو به ده ناحیه تقسیم بکنیم، به عنوان مثال و با اقتضای جمعیتیِ مناطق: کیخامحله به دو ناحیه، میربازار به سه ناحیه و کله بست به پنج ناحیه. و از مردم بخواهیم که خودشون پنج نماینده به ما معرفی بکنند. یک خانم، یک دانشجو، یک کشاورز، یک بازاری و یک فرهنگی. مجموع این افراد در نهایت به پنجاه نفر خواهد رسید و این پنجاه نفر اگر به طور مستمر با اعضای شورا در ارتباط باشند و نظرات و پیشنهاداتشون رو ارائه بکنند، اون زمان هست که شورا می تواند تصمیمات درست رو اتخاذ بکند.

من با یک شعری فقط سخنم رو به پایان می رسونم، عذرخواهی می کنم.

در همه چشمی عزیز و پیش تو خاریم                         در همه عالم بلند و نزد تو پستیم

ای شه شیرین دهان معاینه بنمای                             تا تو ببینیم و خویشتن نپرستیم

۹۲/۰۳/۲۳
حمید نریمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی